NETQ PROMs voor Behandelcentra

Het registeren van de kwaliteit van zorg wordt steeds belangrijker voor behandelcentra en zelfstandige klinieken. Een goede indicatie voor de kwaliteit van de zorg, is de ervaring van de patiënt over de medische effectiviteit van zijn behandeling. Met NETQ PROMs kunt u eenvoudig zorguitkomsten digitaal bij uw patiënten bevragen.

Kennisdocument Value-Based Healthcare en PROMs   Release 4.0 live

Wat zijn PROMs?

Patient Reported Outcome Measures (PROMs) zijn wetenschappelijk gevalideerde vragenlijsten voor het meten van de door de patiënt ervaren gezondheid. Door deze vragenlijsten op relevante momenten in de behandeling door uw patiënten te laten invullen krijgt u inzicht in de medische effectiviteit van deze behandeling. Effectiviteit kan hierbij uitgedrukt worden in bijvoorbeeld de veranderingen in kwaliteit van leven, pijn, mobiliteit, sociaal functioneren en psychosociale toestand van de patiënt.

Naast PROMs kunt u met NETQ ook patiënttevredenheid (CQ-index) uitvragen. Een zelfstandige kliniek of behandelcentrum kan zich onderscheiden door middel van een excellente service naar de zorgconsument. Door de patiënttevredenheid of de zogenaamde Net Promotor Score (NPS) te meten krijgt u direct inzicht in hoe uw instelling er voor staat.

Voordelen van PROMs voor zorgprofessionals, managers en patiënten

Zorgprofessionals

Meer inzicht in de behandelprogressie van uw patiënten en tijdig handelen bij uitschieters

Als zorgprofessional kunt u met NETQ PROMs eenvoudig de status van uw patiënten monitoren. Door middel van een speciale EPD viewer hoeft u hiervoor zelf niet apart in te loggen maar doet u dit rechtstreeks vanuit uw EPD. Ook kunt u met een periodieke terugkoppeling extreme scores handig uitfilteren.

Managers

Continu feedback op behandeleffecten, patiënttevredenheid en NPS

Zorgmanagers kunnen NETQ PROMs gebruiken om continu feedback te ontvangen op behandeluitkomsten en patiënttevredenheid. Aan de hand van inzichtelijke dashboards kunt u hierbij zelfs intern benchmarken door bijvoorbeeld behandelaren of locaties met elkaar te vergelijken. Met het NPS dashboard kunt u live inzien in hoeverre patiënten uw instelling zouden aanbevelen aan familie of vrienden.

Patiënten

Gebruiksvriendelijke afname en aantrekkelijke patiëntrapportages

Uw patiënt krijgt per e-mail een uitnodiging om een vragenlijst af te nemen en kan deze te allen tijde en overal invullen. Desgewenst kunt u ook de patiënt in de wachtkamer een vragenlijst laten invullen (bijvoorbeeld op een tablet). Na het invullen kunt u de patiënt een aantrekkelijke rapportage toesturen.

Interesse in NETQ PROMs?

Laat ons contact met u opnemen, of bel/mail ons zelf voor advies, informatie of offerte