“Inzicht in verandering van problematiek als aanknopingspunt voor gesprek”

"Ons responspercentage is erg hoog, sommige maanden zelfs 100%"

Hanneke Heikoop, beleids- en kwaliteitsmedewerker bij Autimaat

Routine Outcome Monitoring (ROM) is de methodiek waarbij regelmatig de toestand van cliënten gemeten wordt, met als doel om de behandeling te evalueren en eventueel bij te sturen. Onlangs sprak NETQ Healthcare met Hanneke Heikoop, beleids- en kwaliteitsmedewerker bij Autimaat over ROM. Hoe wordt er binnen Autimaat gebruik gemaakt van deze methodiek?

Lees verder

“De cliënt neemt steeds meer de regie in eigen hand”

“ROM als informatiebron voor dialoog tussen cliënt en behandelaar”

Henk Schalkwijk, Business Analyst bij GGZ Eindhoven en De Kempen (GGzE)

Onlangs sprak NETQ Healthcare met Henk Schalkwijk, Business Analyst bij GGZ Eindhoven en De Kempen (GGzE) over ROM. Hoe wordt er binnen GGzE gebruik gemaakt van deze methodiek? En welke ontwikkelingen ziet GGzE binnen haar vakgebied? “De cliënt neemt steeds meer de regie in eigen hand.”

Lees verder

“Verslaving is een groeimarkt”

“Een visuele terugkoppeling kunnen bieden aan onze cliënten"

Daan Deenik, psycholoog en hoofd afdeling Intake bij SolutionS Center

Hoe kunnen cliënten in de verslavingszorg beter bij hun behandeling betrokken worden? Lees ons interview met Daan Deenik van SolutionS Center over verslaving, de toename daarvan in de westerse wereld en het gebruik van visuele terugkoppelingen tijdens de behandeling zodat cliënten hun eigen voortgang kunnen bijhouden. “Het gaat niet om het stoppen alleen – maar om blijvend te stoppen.”

Lees verder

“Met PROMs kan de orthopeed de voortgang van het herstel van de patiënt goed in de gaten houden.”

“Bijdragen aan een zo goed mogelijk herstel van de patiënt”

Anne Hendrikx (links), coördinator PROMs en klanttevredenheid bij ICONE

Hoe kunnen patiënten beter bij een behandeling betrokken worden? Wij spraken Anne Hendrikx, coördinator PROMs en klanttevredenheid bij ICONE, een zelfstandig behandelcentrum gespecialiseerd in orthopedie en sportletsels. “In het kader van continue verbeteren van de kwaliteit van onze behandelingen willen wij structureel aan onze patiënten vragen wat zij van onze behandeling vinden.”

Lees verder

“We willen vanuit wetenschappelijk oogpunt meer weten over het effect van onze innovatie projecten op de patiënttevredenheid.”

"Wat is de meerwaarde van je kliniek of van een bepaalde innovatieve interventie?"

Louise Preeker, kwaliteitsfunctionaris en praktijkmanager bij Stichting Cardiologie Amsterdam

“Wat is de meerwaarde van je kliniek of van een bepaalde innovatieve interventie?” Aan het woord is Louise Preeker, kwaliteitsfunctionaris en praktijkmanager bij Stichting Cardiologie Amsterdam. Lees in ons interview met Louise haar visie op zorgkwaliteit, en de rol van patiëntervaringen daarin. #PROMs #ZKN 

Lees verder