“Verslaving is een groeimarkt”

“Een visuele terugkoppeling kunnen bieden aan onze cliënten"

Daan Deenik, psycholoog en hoofd afdeling Intake bij SolutionS Center

Hoe kunnen cliënten in de verslavingszorg beter bij hun behandeling betrokken worden? Lees ons interview met Daan Deenik van SolutionS Center over verslaving, de toename daarvan in de westerse wereld en het gebruik van visuele terugkoppelingen tijdens de behandeling zodat cliënten hun eigen voortgang kunnen bijhouden. “Het gaat niet om het stoppen alleen – maar om blijvend te stoppen.”

Lees verder

“Met PROMs houdt orthopeed voortgang herstel goed in de gaten”

“Bijdragen aan een zo goed mogelijk herstel van de patiënt”

Anne Hendrikx (links), coördinator PROMs en klanttevredenheid bij ICONE

Hoe kunnen patiënten beter bij een behandeling betrokken worden? Wij spraken Anne Hendrikx, coördinator PROMs en klanttevredenheid bij ICONE, een zelfstandig behandelcentrum gespecialiseerd in orthopedie en sportletsels. “In het kader van continue verbeteren van de kwaliteit van onze behandelingen willen wij structureel aan onze patiënten vragen wat zij van onze behandeling vinden.”

Lees verder

“Meer weten over effect van innovaties op de patiënttevredenheid”

"Wat is de meerwaarde van je kliniek of van een bepaalde innovatieve interventie?"

Louise Preeker, kwaliteitsfunctionaris en praktijkmanager bij Stichting Cardiologie Amsterdam

“Wat is de meerwaarde van je kliniek of van een bepaalde innovatieve interventie?” Aan het woord is Louise Preeker, kwaliteitsfunctionaris en praktijkmanager bij Stichting Cardiologie Amsterdam. Lees in ons interview met Louise haar visie op zorgkwaliteit, en de rol van patiëntervaringen daarin. #PROMs #ZKN 

Lees verder

“Wij willen voor onszelf weten of we het goed doen.”

"We willen volkomen open en transparant zijn en daar spelen patiëntervaringen een belangrijke rol bij."

Maarten de Vos, orthopeed bij het Tergooi Ziekenhuis

“Kwaliteit leveren en dat ook inzichtelijk te maken door in je keuken te laten kijken is van essentieel belang voor de reputatie van een ziekenhuis. We willen volkomen open en transparant zijn en daar spelen patiënt ervaringen een belangrijke rol bij. Als wij die patiënt ervaringen niet registreren ontbreekt zeer belangrijke informatie  dus dit meten…

Lees verder

De Kei wint Altrecht NETQ ROM Challenge

“Met deze actie leveren we een bijdrage aan de bekendheid van ROM binnen Altrecht."

Jan Klijn, Klant- en Projectmanager

Om de ingebruikname van het nieuwe Routine Outcome Monitoring (ROM)Systeem niet ongemerkt voorbij te laten gaan, heeft leverancier NETQ een kennisquiz uitgezet onder de gebruikers binnen Altrecht. De beloning voor het winnende team is een cheque van 1000 euro te besteden aan een cliënt gericht project. Daarnaast mag de winnaar het NETQ team een dagdeel…

Lees verder