NETQ GOES UP! Verslag van klantendag en opening nieuwe kantoor NETQ

Op 26 juni 2014 vierde NETQ de ingebruikname van het nieuwe kantoor in het UP Office Building in hartje Amsterdam. Met uitzicht over de stad en de cruise schepen op het IJ werd een inhoudelijk programma georganiseerd met een feestelijke afsluiting.

Interactieve klantensessie

ochtend-150x150De dag begon met een bijeenkomst voor en door klanten van NETQ. Samen met ROM experts van Parnassia Groep, Arkin, GGzE, Vincent van Gogh Instituut, GGNET en Pro Persona bespraken we trends, ontwikkelingen en kansen in de GGz en op het gebied van Routine Outcome Monitoring.
Ook hebben we waardevolle feedback gekregen op onze software, waar we zeker wat mee gaan doen. Het was mooi om te zien dat er een aantal overeenkomsten waren in de wensen, behoeften en uitdagingen. Wordt zeker vervolgd!

 

 

Geschiedenis en toekomst – NETQLeon

Na de goed verzorgde lunch namen Ronald Zwartkruis en Leon Sijbers (directie van NETQ), ons mee terug in de tijd, naar de historie van NETQ. Van een zolderkamer in 1999, via kantoren in Utrecht, tot nu in het UP gebouw in Amsterdam. Ook schetsten zij de toekomst met predictive analytics: inzicht in patronen en trends, voorspellingen en toekomstig beloop worden steeds belangrijker. NETQ vindt haar klanten belangrijk en zet deze dan ook centraal. Eén van de ontwikkelingen is dat Renske en Jan (business consultants) een groot deel van onze klanten bezoeken om te kijken wat goed gaat en wat er beter kan.
Bekijk hier de complete presentatie van NETQ.

 

Verbeterde managementrapportages en nieuwe look & feel van de monitoring tool – NETQ

NETQ-ROM-look-feelDavid Samoocha (Product Manager van NETQ) besprak de nieuwe look & feel en managementrapportages van de monitoring software. De software wordt duidelijker en gebruiksvriendelijker en u kunt straks nog beter op geaggregeerd niveau rapporteren, bijvoorbeeld: hoe presteert de afdeling X zich met afdeling Y of de hele organisatie? Uiteraard dient u hier voorzichtig mee te zijn, maar wij zijn ervan overtuigd dat de verkregen inzichten altijd tot verbetering leiden. Meten om te leren dus.
De rapportages zijn straks geheel flexibel te maken. Heeft u hier ideeën voor? Laat het ons gerust weten. Naar verwachting worden deze verbeteringen in het laatste kwartaal van dit jaar doorgevoerd.

 

Respons verhogen door telefonisch cliëntcontact:
Arkin CallcenterArkin2-150x150

Suzan Oudejans en Anne van der Meulen van Arkin vertelden over hoe zij respons verhogen door telefonisch cliëntcontact. Arkin heeft een callcenter ingericht, wat fungeert als vangnet, wanneer een cliënt niet reageert op een
uitnodiging om een vragenlijst in te vullen. Deze vragenlijst wordt dan in de meeste gevallen telefonisch doorgenomen, of de cliënt geeft aan deze alsnog via internet in te vullen. De resultaten in 2013:
72% Respons op de voormeting (30% daarvan aangeleverd door callcenter)
67% Respons op de nameting (60% daarvan aangeleverd door callcenter)
48% Respons op de complete voor- en nameting (zonder inspanningen callcenter was dit slechts 13% geweest!)Arkin-150x150

Cliënten blijken de persoonlijke aandacht (hoe gaat het nu met je?) erg te waarderen. Bovendien kan er meteen worden geschakeld als het niet goed gaat, of als cliënt ontevreden is over de behandeling.

Het is mogelijk om het Arkin Callcenter in te zetten voor uw instelling, neem hiervoor contact op met Anne van der Meulen (anne.vander.meulen@arkin.nl) of download hier de flyer over het Arkin Callcenter.

 

Nut van ROM voor de cliënt – Stichting Benchmark GGZ

SBG-150x150Jacqueline Verwij van Stichting Benchmark GGZ besprak het nut van ROM voor de cliënt. Centraal in deze presentatie stond: niet vergelijken, maar leren van vergelijken.
De meeste instellingen gebruiken nu ROM, maar niet iedereen plukt er alle vruchten van. Wanneer gekeken wordt naar de 4 doelen van ROM:  behandelen & begeleiden, onderzoeken, leren, verantwoorden, wordt er nu veel gefocust op ‘verantwoorden’, terwijl de uitkomsten juist interessante inzichten bieden om te leren van verschillen. Bovendien levert het zowel de behandelaar als cliënt waardevolle informatie op. Voor dit doel hoeft de data echt niet wetenschappelijk dichtgetimmerd te zijn.

Een andere kans voor instellingen is zelf de cliënttevredenheid meten met de CQ-index. In plaats van 1 keer per jaar, kan deze doorlopend worden afgenomen met de software van NETQ.

Opening nieuw kantoor en borrel

Na een welkomstwoord van de NETQ directie en filmpje van de verbouwing, kwam er, tegelijk met de champagne, plotseling een vliegtuig rond cirkelen, met de toepasselijke tekst: ‘NETQ goes up’. Een bijzondere afsluiting van een geslaagde dag. Proost op een vruchtbare toekomst!

NETQ-goes-UP-bedankt