Intensieve traumabehandeling op afstand bij PSYTREC

"Een online variant van de behandeling blijft zeker bestaan, dus de crisis heeft ons ook wat opgeleverd"

Agnes van Minnen - Directeur Behandelprogramma PSYTREC

Met de aankondiging van de intelligente lockdown nog vers in ons geheugen, lijkt deze tegelijkertijd ook al weer zo ver achter ons te liggen. Massaal sloegen we aan het improviseren en inmiddels lijken we op volleerde digitale nomaden. Ook bij PSYTREC krabden ze zich eerst echt wel even achter de oren. Maar de crisis leverde…

Lees verder

Stagiair in lockdown: Harry van Gastel

Helemaal alleen op stage in je eigen huis; je kunt je vast een betere setting voorstellen. Maar Harry van Gastel laat zich er niet gauw onder krijgen. Vanuit zijn studie software engineering aan de Saxion Hogeschool werkt hij aan een interessante afstudeeropdracht bij NETQ Healthcare. Tot dit najaar houdt hij zich bezig met een onderzoek naar…

Lees verder

Werkgroep Cliëntrapportages 16 juni van start

Nadat we vorig jaar een inspiratiesessie hadden georganiseerd rondom ‘patiëntvriendelijke rapportages’ bleek het onderwerp onder onze klanten erg te leven. Er was behoefte aan verdieping samen en daar wilden we graag gehoor aan geven. Om die reden hebben we de Werkgroep Cliëntrapportages (WC) opgericht. Op dinsdag 16 juni aanstaande vindt de (online) aftrap plaats. Met een…

Lees verder

Huisartsenzorg Drenthe bereidt consulten voor met VIPLive Vragenlijsten

Het platform VIPLive van Topicus heeft mede in verband met de coronacrisis een aantal consult-voorbereidende vragenlijsten beschikbaar gemaakt. Deze vragenlijsten – die draaien op NETQ Monitoring – helpen huisartsenpraktijken om op effectieve wijze digitale consulten uit te voeren. Om welke vragenlijsten gaat het en hoe werkt dat in de praktijk? De mogelijke toepassing lichten we…

Lees verder

Vragenlijsten in nieuwe look & feel

In de afgelopen maanden hebben we hard gewerkt aan de doorontwikkeling van een vernieuwde Vragenlijst Afnemer. Deze is nu gereed en kan vanaf de volgende release (5.11) in gebruik worden genomen. De inspanningen hebben geresulteerd in een applicatie met meer robuustheid en een sterk verbeterde gebruikerservaring. Binnen Spreekuur (applicatie voor digitaal consulteren door huisartsen) is…

Lees verder

Ontvang het laatste NETQ Healthcare nieuws!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.